Levi Honing legt op de marketingwebsite Frankwatching uit wat er komt kijken bij de kleurkeuze voor je website. Handig als je net een website aan het opzetten bent. Of als je je website eens kritisch tegen het licht wilt houden. Het begint met het kiezen van een basiskleur. Dat doe je op grond van ‘kleurenpsychologie’. Roze staat bijvoorbeeld voor onder meer zachtheid, zorgzaamheid en vriendelijkheid. Dat kan goed passen bij een pedicurepraktijk. En bruin voor betrouwbaarheid, stabiliteit en stevigheid. Misschien wil je juist dat uitstralen met je praktijk.
Vijf stappen
Honig vat zijn uitleg samen in een vijf stappen.
- Kies een basiskleur op basis van kleurenpsychologie.
- Breid je basiskleur uit met verschillende tinten van deze kleur.
- Selecteer grijstinten voor elementen zoals borders, achtergronden, buttons en tekst.
- Kies accentkleuren om specifieke elementen te benadrukken, zoals niet-op-voorraad (rood) of korting (groen).
- Houd je aan de kleuren die je van tevoren hebt gekozen.
Maar lees vooral zijn volledige uitleg eens.