Home 2018
Laatste artikelen
Vanaf volgend nummer nieuwe rubriek in Podopost: Hoe tevreden is de cliënt?
Als je een succesvolle praktijk wilt hebben, heb je voldoende tevreden cliënten nodig. Voorwaarden daarvoor zijn dat je cliënten naar je praktijk weet te loodsen en dat je goed kunt inspelen op hun wensen. Er zijn tal van factoren op basis waarvan een cliënt juist wel of juist niet voor jouw praktijk kiest. Dat kan soms in kleine details zitten.
Google Analytics: wie bezoekt je site?
Waar bevinden mijn klanten zich, hoe oud zijn ze, waar komen ze vandaan en van welke online kanalen maken zij gebruik? Voor jou als ondernemende pedicure zijn dit relevante vragen, waarmee je gerichter kunt adverteren en inzicht kunt krijgen in wat je klanten bezighoudt.
Efficiënter behandelen
Bij het ene paar voeten is het peentjes zweten om ze helemaal in topconditie te krijgen, terwijl de behandeling van het andere paar voeten een peulenschil is. Kortom: de ene voet is de andere niet. En toch wil je graag structuur in de behandeling en in de tijd zodat je minimaal een planning kunt maken. Maar hoe doe je dat en wat heb je daar voor nodig?
Op ’n voetstuk: Stephan van Roemburg, eigenaar van hoveniersbedrijf Stevaro
Als hovenier werk je ongeacht het weer altijd buiten. “Lichamelijk moet je in topconditie zijn”, vertelt Stephan van Roemburg (52), eigenaar van hoveniersbedrijf Stevaro. “Daarom sport ik tweemaal per week intensief. Het is goed je lichaam ook op een andere manier te belasten. Door de ontlading van de inspanning, ontspan je ook tussen je oren.”
Voorwoord: Podopost samen online
In de eerste plaats hoop ik dat iedereen een goede start in het nieuwe jaar heeft kunnen maken. Waarschijnlijk heb je net als Podopost ook plannen gemaakt voor 2018.
Op bezoek: Jannie van Ravenswaaij, pedicure in Wageningen ‘Dit is dus niet mijn hobby!’
“Als pedicure werkte ik 40 uur per week, ik heb flink geïnvesteerd in mijn opleiding, bedrijfsruimte en apparatuur en nog dachten sommige mensen dat ik dit erbij deed. Pas toen ik mijn pand liet voorzien van een volledige glazen pui, werd ik voor vol aangezien. Ik weet dat ook de uitstraling telt. Maar dat het zo’n verschil zou maken, had ik niet verwacht.”
Column Bernadet: YOLO!
Bernadet is pedicure. Zij deelt haar praktijkervaringen – met een kwinkslag en in de overtreffende trap – middels deze column in Podopost en een blog in de nieuwsbrief. Daarbij ventileert zij haar ongezouten visie op zaken binnen de pedicurewereld.
Hoe verloopt de samenwerking in de diabetische voetzorg?
Medisch pedicures en pedicures met een aantekening DV die participeren in de diabetische voetzorg, werken samen met partners uit de DM-ketenzorg. Sinds 2015, het jaar waarin de podotherapeut werd aangesteld als hoofdaannemer voor de diabetische voetzorg buiten de ketenzorg, hebben pedicures ook nadrukkelijker met de podotherapeut contact. Hoe verloopt die samenwerking nu. Podopost benaderde pedicures uit verschillende regio’s.
Vraag & Antwoord: Welke schimmel is dit?
Een pedicure schrijft Podopost: ‘We zijn ten einde raad. Er komt nu al een tijdje een jong meisje van 13 jaar oud in mijn praktijk. Zij heeft schimmelnagels gekregen tijdens het zwemmen op haar school.
Casus: Voetverzorging bij palmoplantaire keratodermie
Lizette van Bodegraven (54) krijgt dik en hard hyperkeratose met daarin pijnlijke, diepe en gapende kloven onder beide voeten. Ten einde raad bezoekt ze medisch pedicure Igna Breedeveld. Uiteindelijk blijkt er sprake van palmoplantaire keratodermie. Igna vertelt over haar zoektocht naar de juiste aanpak van het eilanden-eelt tussen de kloven. Ze demonstreert haar snijtechniek bij deze hyperkeratose.